Khamis, 14 Julai 2011

:: Kepenatan yg melampau, please nak SPA ::

Penatnya...huwaaaa...

Bukan 'TODAY' je but 'EVERYDAY'......

Craving for this..SPA,Yes aku nak gi spa.. Bila??
Esok jugak !!!!

Firstly nak say CONGRATE to all mummys yg apple (anak) lebih dari 1 dan  apple2nya masih tecik-tecik lagi. Lagi hebat kalau si mummy tu kerja,takde maid and buat semua kerja rumah sendiri.Memang SUPER MAMA lah kengkorang.Dulu masa aku just kerjakan walaupun as a branch manager aku taklah sepenat ni.Paperwork yg melambak,nak attend customer lagi tak termasuk sesi cleaning kedai yg besar gabak.Tapikan bila dah jadi fulltime house wife ni,punyalah penaaaaaaaatnye sepenat ejaan PENAT aku tuh..panjangkan..ha gitulah gamaknya penat aku.Monyet yg terlompat-lompat tu pun belum tentu penat mcm aku.Cita-cita aku and HusB by next year memang ku dah kena berhenti keje *aceh ceh ceh,berhenti kunun,padahal meniaga sendiri*. Yelah sbb next year apple bujangku yg sulung dah darjah 1.EN HusB nak aku dok rmh belek apple2 dia semua tu.Ok memang aku setuju pun.Tapi ikut plan bila dah tak kojo tu still ada maidlah kan.Taklah penat sgt.Ni tetiba maid pulak berhenti setelah 6 thn koje.Aku??? Menggigillah kepala lutut ni ha.Dok terpikir apakah nasibku??? Wakakakaa apa laie dok rmh lah..Seriusly mmg SERONOK tau,sgt seronok bila apple2 aku tu semua happy bila ibunya yg mcm singa betina anak dara tua ni yg suka marah2 bagai ni jaga diorg. Tapi apakan daya aku ni kan macam mesin tadahan air.Bila penuh lajulah air tu kluar,bila dah tggl sikit lemaulah kluar airnya tu.Gitulah jugak STOK tenaga aku yg UP and DOWN ni.Bila penat dah tahap ikan dugong yg terdampar kt tepi laut tu aku cecepat carik masa tuk diri sendiri dgn keluar dr rmh jenjalan ngan kengkwn.Apple2 ku? Hahahaha SIMPAN rmh mak akulah kejap.Sana ramai bidadari2 yg rajin membelek apple2 aku.Bagi brg 5,60 hinggit sukalah meka2 tu.Dapatlah aku keluarkan ANGIN debu berasap lemah gemalai aku ni kejap.Dah OK boleh sambung tugas balikkan cam biase.Buat keroje rumh taklah penat sbb kita yg kendalikan benda tu,benda tu pun senyap je.Yg tak tahan penat MENTAL.Penat melayan kerenah2 apple2 yg activenya mcm budak minum tongkat Ali n kacip fatimah.Bertenaga memanjang aje.Biasalah nakal budak2kan. Tulah nakl kabokan,bila dah penat ni pegang periuk nampak SPA,pegang penyapu nampak SPA,pegang kain baju nampak SPA.. Haiiiihh rimas tau.Lagi bergelodak nak pi SPA.Bestnye lau dpt body massage,facial,scalp massage,sauna,jakuzi, nail treatment,foot massage *amboii panjangnye senarai* apalagi ekk??? Semualah..dah lama aku tak buat semua tu.Last bln lepas.Hehe lama ke??? *mentel* Masa tu ada maid senang nak pi bila2 masa.Masa tu berabis 4,5 ratus lah jugak sebb membelek satu badan.Badannye cenggitu jugak..Hahahahaaha..Jadi ni nak pi lagi.Nak carik geng pi reramai syiok sikit kan.. Sape nak teman??? JOM... badan dan otak ni dah tahap METER over limit plg atas tau...huh !!!!

p/s : maap jelah ye kalau mana ejaannya tak betul sgt..al maklumlah... PENAT.... hiks~

Tiada ulasan: